телефоны адвокатского объединения (044) 228-72-63, (044) 228-72-53

Ви є тут

Новий порядок роботи системи моніторингу податкових накладних

Понеділок, 23 Квітень, 2018

В грудні 2017 року роботу системи ризиків з ПДВ було зупинено, щоб напрацювати узгоджене рішення, яке не буде нести ризиків для всіх сегментів бізнесу та буде ефективним у боротьбі із схемами розкрадання ПДВ. 

21 лютого 2018 р. Уряд ухвалив відповідну Постанову №117.

Нова система моніторингу ПН/РК містить чотири етапи:

1 етап - відсікаючий критерій:

•операції з постачання товарів (послуг) кінцевому споживачу та/або які звільнені від оподаткування; 

•обсяг постачання менше 500 тис. грн та якщо керівник є директором менше ніж у 3-х платників ПДВ; 

•податкове навантаження більше 3%. 

Якщо податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, то вона реєструється в Реєстрі податкових накладних. Якщо ж ні, то податкова накладна чи розрахунок коригування переходить на другий етап перевірки.

2 етап - контроль ознак ризиковості платника: платник податків, зареєстрований на викрадені, втрачені документи, зареєстровані на неіснуючих, померлих, безвісти зниклих осіб тощо.

Якщо платник податку відповідає хоча б одній з умов, то реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Якщо ні - ПН/РК переходить на третій етап перевірки.

3 етап - моніторинг відповідності показникам, яким визначається позитивна податкова історія платника.

Наявність позитивної податкової історії у платника ПДВ визначається відповідно до встановлених ДФСУ показників та критеріїв:

1) Обсяг постачання (вартість товарів/послуг, зазначених в зареєстрованих ПН/РК, а не самих сум ПДВ) визначений за ЄРПН не перевищує 150 тис. грн на одного покупця-платника ПДВ протягом місяця.

2) Обсяг постачання в ПН/РК, які не надаються покупцю, становить понад 50% загального обсягу постачання в платника ПДВ за останні 6 місяців.

3) Обсяг придбання і постачання одного виду товару/послуги у платника ПДВ перевищує 50% обсягу постачання такого платника за останні 6 місяців.

Як виконати цю умову для виробників поки невідомо, адже визначатимуться обсяги в розрізі кодів УКТ ЗЕД і ДКПП, а в них «на вході» одні коди, а «на виході» – зовсім інші. Тому для них, як і раніше, захистом від блокування швидше за все будуть Таблиці з типовими операціями.

4) Обсяг постачання товару/послуги з однаковим кодом УКТ ЗЕД (ДКПП) протягом будь-яких 4-х з шести останніх місяців становить 20% від загального обсягу постачання.

5) Залишкова вартість ОЗ (!) за даними декларації з податку на прибуток на кінець звітного періоду становить більше 1 млн грн. за умови, що з 01.01.2017 р. керівник та засновники платника ПДВ не змінювалися.

6) Наявність власних або орендованих земельних ділянок понад 200 га включно. Якщо це орендовані земельні ділянки комунальної або державної власності, то площа має бути не менш за 0,5 га (станом на 01.01.2018 р.) . Наявність земель має бути задекларована до 20.02.2018 р.

7) Сплата ЄСВ на одного працівника має перевищувати 1,5 мінімального страхового внеску (в 2018 році - 1228,59 грн, у 2017 році було 1056 грн) за останні 12 місяців, за умови, що з 01.01.2017 р. керівник та засновники платника ПДВ не змінювалися!

8) Сплата ЄСВ та податків і зборів (крім ПДВ при імпорті товарів) становить понад 5 млн грн. у попередньому звітному році.

У разі відповідності цим показникам -  ПН/РК реєструється. У разі невідповідності жодній умові позитивної податкової історії платника - ПН/РК переходить на четвертий етап перевірки. 

4 етап - контроль ознак ризиковості операції (тобто контроль наявного «пересорту», відсутність (анулювання, призупинення) необхідних ліцензій тощо). У випадку підтвердження ризиковості — реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Для пришвидшення розблокування ПН/РК варто звертати увагу на наступне:

1) Запроваджено електронний реєстр зупинених ПН/РК, в якому платник в онлайн режимі зможе знайти інформацію щодо розгляду та статусу зупинених податкових накладних. 

2) Допрацьована форма рішення про відмову в реєстрації — в ньому буде зазначатися чітка вмотивована підстава відмови. У випадку ненадання та/або надання документів, які складені з порушенням законодавства, у формі буде зазначатися конкретний документ, якого це стосується.

3) Якщо рішення Комісій не зареєстровані протягом п’яти (для накладних з обсягом понад 30 млн. грн семи) робочих днів, зупинена ПН/РК реєструється в автоматичному режимі.

4) Скарги на рішення Комісій подаються в електронному вигляді.

5) Встановлені критерії ризиковості платника, ризиковості операції та показники, за якими визначається позитивна податкова історія платника публікуються на сайті ДФС.

Сподіваємось, що нові зміни не принесуть ще більше проблем при веденні бізнесу добросовісними підприємцями.

Але, за будь яких умов та обставин, наші адвокати допоможуть вам у вирішенні спірних питань шляхом правильного та своєчасного реагування на дії фіскальних органів.